Garantie & klachten
5 jaar garantie bij Dulaire
Wij geloven in de kwaliteit van onze artikelen en zijn ervan overtuigd dat je met Dulaire het beste in huis haalt. Mocht je echter een defect aan een besteld artikel constateren, dan kun je aanspraak maken op onze garantie. Volgens Europees recht zijn wij aansprakelijk voor elk gebrek aan overeenstemming dat binnen een termijn van twee jaar na levering aan het licht komt. Bij Dulaire bieden wij echter 5 jaar garantie. Je kunt mogelijk aanvullende rechten hebben op grond van het Nederlandse recht. De 5-jarige garantie is uitsluitend van toepassing als je het artikel via de officiële website van Dulaire hebt besteld. Bij onjuist gebruik of slijtage die redelijkerwijs als normaal kan worden beschouwd, kun je geen aanspraak maken op de garantie.
Wanneer je een gebrek aan het product ontdekt of zou moeten ontdekken, dien je binnen een redelijke termijn contact met ons op te nemen. Een redelijke termijn is in ieder geval twee maanden, hoewel een termijn van langer dan twee maanden onder bepaalde omstandigheden ook acceptabel kan zijn. Indien je een gebrek aan een product ontdekt en tijdig contact met ons opneemt, zullen wij zorgen voor een kosteloze reparatie of vervanging.
Klachten
Problemen of klachten proberen we altijd naar wens op te lossen. We raden je aan om een klacht eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar de klantenservice. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op https://ec.europa.eu/odr. Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is, staat het je vrij om jouw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.